Статьи

 

2013-06-23 19:35
1
1438
"Людина зі Сталі" – повернення Супермена
Історія могутнього вихідця з планети Криптон, що знайшов нову домівку і високе життєве призначення на Землі

Ця історія вперше з’явилася у 1938-му році у вигляді графічної новели видавництва DC Comics. У 1978-му, серія популярних коміксів здобула своє канонічне кінематографічне втілення в картині Річарда Доннера, з молодим Крістофером Рівом в ролі Супермена – хлопця з надзвичайними здібностями, гарячим серцем, бездоганним моральним обличчям та різьбленим вольовим підборіддям. З часом, після серії менш вдалих сіквелів історія занепала, а спроба першого перезапуску франшизи про Супермена на фоні успішних кінематографічних втілень героїв Marvel, взагалі виглядала млявою і блідою, і заледве окупила себе в прокаті. Друге пришестя Людини зі Сталі організував режисер Зак Снайдер, під пильним продюсерським керівництвом Крістофера Нолана, який свого часу так само вдихнув життя в притрушеного пилом супергероя Бетмена.

Переосмислюючи стару історію, творці фільму залишають незмінними лейтмотив і лючових персонажів. Вчений Джор-Ел, зрозумівши незворотність загибелі рідного Криптону, відправляє на далеку Землю свого новонародженого сина Кел-Ела разом з унікальним Кодексом – міфічним артефактом, що містить історію і генетичну інформацію, здатну відтворити криптоніанську расу. Тим часом, військові заколотники на чолі з генералом Зодом намагаються захопити владу на приреченій планеті, однак терплять поразку. Минають тридцять і три роки, перш ніж до Землі, де в родині Кентів знайшов свій дім космічний сирота Кел-Ел, названий Кларком, дістанеться корабель бунтівного Зода, який хоче заволодіти Кодексом і бачить своєю місією відродження рідної планети на руїнах Землі. І так сталося, що для виконання демонічних планів йому потрібен Кларк.

Кларк Кент, він же Супермен, подібно до багатьох відроджених на екрані супергероїв теж отримує особисту драму: він чужинець, "не такий", самотній, незрозумілий і не дуже добре інтегрований в суспільство. На відміну від канонічного Кента, наш осучаснений герой і в журналістику приходить насамкінець фільму, вже перемігши частину демонів, внутрішніх і зовнішніх, і визначивши для себе, що недосконала Земля – його дім, а ще менш досконалі мешканці блакитної планети, йому рідніші, за ідеальних, еволюційно вищих воїнів криптоніанців, і відтворювати разом з ними Криптон на руїнах Землі – він не згоден.

Месіанські мотиви про спасителя людства, що зійшов з небес, які були присутні і в оригінальних графічних новелах Джері Сігела і Джо Шустера, в картині Снайдера доводяться до абсолюту. Кларку Кенту 33 роки, він мучиться внутрішніми конфліктами водночас розуміння і відторгнення своєї місії, в певний момент він шукає відповіді на важке запитання в церкві – оператор вибудовує кадри так, що в глядачів має виникнути мало не релігійний пієтет перед новим месією. Врешті після слів "Ти врятуєш їх усіх", з вуст свого рідного батька Джор-Ела, який постає перед сином у якості безплотного образу, наш герой падає з космічного корабля навзнак, розкинувши руки наче правдивий спаситель світу.

Зак Снайдер старанно підтримує репутацію візіонера, здобуту ще завдяки досконалій графічній картині "300 Спартанців": так само як і потужним екшеном, картина перенасичена образами, що врізаються в пам'ять – багрянець канонічного плаща Супермена на фоні арктичних пейзажів, герой, що буквально проходить крізь вогонь, чи макабрично "тоне" в полі людських черепів у кошмарному видінні,  чи летить над землею і навколо планети…

Окрім потужної візуальної складової, фільм має сильний акторський склад. Генрі Кевілл, відомий глядачам роллю в глянцевому телевізійному серіалі "Тюдори", є найбільшою вдачею картини. Актор фактурної, мужньої зовнішності, він ідеально вписався в контекст переосмисленої історії супергероя з натяками на душевні драми. Емі Адамс виглядає доречно в ролі безкомпромісної і сміливої журналістки Лоїс Лейн. Батьків богоподібного молодика – криптоніанського і земного – зіграли Расел Кроу, і надзвичайно зворушливий в своїй ролі доброго наставника і жертовного названого батька – Кевін Костнер. Сильний образ створив на екрані і Майкл Шеннон в ролі головного антагоніста.

Ефектні кадри від яких перехоплює подих, красиві обличчя і драматична складова врешті переважають мінуси від ура-патріотичного американського пафосу, дещо недоречного в фільмі про зіткнення двох планетарних цивілізацій, і невмотивованого тривалого екшену, приправленого спецефектами. Так значну частину хронометражу, коли невразливі суперчоловіки з Криптону – Кларк і Зод – невтомно мутузять одне одного під акомпанемент ефектних вибухів і руйнувань, можна було сміливо прибрати на етапі монтажу. Але творці фільму пішли на певний ризик, із вправністю квілібристів балансуючи між драмою і бойовиком, намагаючись зробити реверанс в бік як підлітків, так і дорослої публіки. Можливо це диво, але вони досягли успіху. Супермен повернувся.

По материалам: ubr,ua

 

Комментарии
Всего: 0
Нет комментариев